Monday, April 9, 2012

Cute Dog Advantage

Good morning everyone! How is Monday treating you so far? Don't let the blues get to you!

Anyhow, today's strip we explain what advantage you can get from having a cute dog in your presence. Lowering of blood pressure may be one of them but this is another advantage which is beyond that.

Jon shows you how it's done! But first, he needs a dog to explain. Time to borrow Mocha from Jasmine.
Yet another tactic that we all have to learn.
Now that's what I call determination.

I think this is one of those rare times that Jon doesn't actually bully Mocha. But it's all to his advantage.

Having a cute dog DOES have its advantage.

P.S. I changed the font for the chat bubbles this time. Something I should have done a long time ago. What do you think?

Have a great week ahead!

UPDATE: I changed the font once again because it was not very clear to some readers. I do apologise. I hope this newer font is more comfortable for the eyes.

41 comments:

  1. Lols I walk my husky so you can imagine the attention he gets "SERIGALA!"

    ReplyDelete
    Replies
    1. U HAVE A HUSKY? so awesome! pics pls!!

      Delete
  2. lol! should I be bringing my Kiki and Lala out too?? >_<"

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes! you should! since you have two cute dogs you will get DOUBLE effect!

      just make sure eugenia doesnt come after you later haha

      Delete
  3. Font is good. I'm sure mocha was thinking, "desperate nye..."

    ReplyDelete
    Replies
    1. thanks! trying to experiment on a new look for the strip. old font looks too formal to me.

      haha i think mocha must definitely be thinking that too

      Delete
  4. Looks a bit like Papyrus font...not bad...cute dog = chick magnet! haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha its not papyrus la. papyrus looks too "egyptian" lol

      yes. all guys shud bring out their cute dogs!

      Delete
  5. Ahhh, I see what you did there Jon...

    ReplyDelete
    Replies
    1. genius right? we must learn from the very best.

      Delete
  6. yeayy jasmine,hehe,and nice font bro:D

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha u seem to be a big fan of jasmine bro! lol maybe one day i shall reveal her to the public.

      provided she doesnt death chop me first.

      Delete
  7. the font's nice... hehe mocha must be super cute, any pictures?

    ReplyDelete
    Replies
    1. will try to grab an epic cute picture of mocha and post it soon! :D

      Delete
  8. The font is a little harder to read than before. try using fonts with regular curves/shapes.

    Yeah, you should upload the latest mocha's pic. Last time (s)he was super cute, I wonder how (s)he looks like now.

    ReplyDelete
    Replies
    1. mocha now is super effing fat. wonder what the hell jasmine been feeding her. bulking mocha up to enable her dog to defend herself from the bros kot.

      Delete
  9. Replies
    1. its not a good idea. its a FANTASTIC idea! haha

      Delete
  10. Ahaha! I can say that that tactic definitely works! I'd go "Awwww, so cute!!!" at a cute dog, anytime! xD hehe btw, this font is not too bad, but I think old font was clearer, though. @.@

    ReplyDelete
    Replies
    1. yeah! cute dogs attract the girls! yes it does!
      the old font looks too formal la. had to change to make my comic look more comicky lol

      Delete
    2. Ahaha, this font is not too bad! YAY! ;)

      Delete
  11. not used to the font la, bro.. haha! :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha no choice must change la bro. too formal the old one.

      Delete
  12. I prefer your old font LOL. This is rather messy I feel.

    ReplyDelete
    Replies
    1. well i changed it again. its a bit thicker now. what do you think? :)

      Delete
  13. Clever! hehe. yep, if it's a cat, I would join the throngs of girls. hehe.
    Btw, I don't like this font bro. A bit difficult to read~

    ReplyDelete
    Replies
    1. really?:( awww man... i do hope you get used to it. i spent so much time (like 10 minutes!) looking for a new font for the text in the bubbles.

      Delete
  14. hahahaha! this is funny.. not use to new font also :P. simple the best

    ReplyDelete
    Replies
    1. tot the new font gives a bit more character to the text. the previous one looks kinda formal. hope you get used to this new font yea ;)

      Delete
  15. erm.. owning a dog can lower blood pressure?

    ReplyDelete
    Replies
    1. yes. it can. try stroking them and showing them love. u will get that warm feeling. thats ur blood pressure lowering.

      but im not a doctor so its best you not listen to me.

      Delete
  16. Hahahahahahahah! Thumbs up for Jon! =)

    Mocha = passport to sumandaks... hehehehheheheh!

    P/S:Just in case you are wondering, sumandak refers to chicks in Sabah ( not quite sure is which dialect though!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha jon is awesome kan?

      ooo.. sumandak. nice word! I LEARN A NEW WORD TODAY!

      time to go get some sumandaks XD

      Delete
  17. I seriously wonder how i look like in comic. LOL

    ReplyDelete
    Replies
    1. well, would you like a cartoon of you? just drop me an email ;)

      Delete
  18. ish, Jon have the same thought like Totoro =.=

    ReplyDelete
    Replies
    1. who is totoro? haha sorry i abit noob with certain things

      Delete

Next previous home